אם אתה איש ציבור רם מעלה, ראש ממשלה, שר או ראש עיר, קיים סיכוי/סיכון
גבוה שבוקר אחד תתעורר ותראה את שמך מרוח בבוץ לאורך ולרוחב כותרות כל אמצעי התקשורת. לפתע פתאום כל עולמך יחשב להיחרב עליך. טבעי שתיבהל
ותיתפס לנקיטת צעדים פזיזים העלולים להיות לך לרועץ בהמשך הדרך.
כיוון שלא כל אנשי הציבור המוחשדים הם גם אשמים, אדרבה חלק לא קטן מהם נמצאים זכאים, ברצוני לנצל את אקטואליות הנושא כדי
להשיא מספר עצות חשובות לאנשי ציבור בצרות.
בראש ובראשונה חשוב לזכור שהזירה החשובה באמת , בה עליך לרכז את עיקר מאמציך היא זירת התקשורת. זירת הערכאות היא משנית ואף היא מושפעת ישירות מתוצאות התנהלותך בזירת התקשורת.
בזירה התקשורתית אתה נלחם על דעת הקהל ,בבית המשפט אתה נלחם על דעת השופטים. ברור מאליו, איזו זירה היא הקשה יותר.
הרשה לי להגיש לך ארגז כלים שישמש אותך בעת צרה וצוקה. (קיימת הסתברות של 50% שתזדקק לכך) גזור ושמור.
1. ברגע שנפלה עליך "הפצצה", אל תיכנע לבהלה. השתדל לשמור על קור רוח
ולערוך בקרת נזקים שקולה. רק אתה יודע אם אין אמת בסיפור. אם יש אמת, אתה כבר לא לבד, בסיפור. יש עוד מישהו או מישהם שיודעים.
2.אם אתה בטוח בחפותך שכור לך עו"ד אחד. אחד בלבד. אבל הטוב ביותר בתחומו. כזה ששמו הולך לפניו (כן, זה מרשים גם את השופטים) הוא יספיק כדי לחלץ אותך מהצרה. כשאתה שוכר לך סוללה של עורכי דין יקרים, אתה משדר מצוקה ומאותת לעולם כולו שאתה שקוע עמוק בצרות ושאתה נזקק לכל עזרה אפשרית, כדי לצאת בשן ועין.
3. שכרת לך עו"ד טוב? הקשב לעצותיו. אם הוא מציע לנקוט קו הגנה מסויים,
או עמדה משפטית מסויימת-ציית לו. אם הוא מציע לך לקבל עסקת טיעון,
קבל אותה. אחרי הכל אתה משלם כסף רב בעבור עצותיו החכמות.
4. שכור לך יועץ תקשורת מהשורה הראשונה, זכור! הזירה התקשורתית היא הזירה המכרעת.
כשיועץ התקשורת משיא לך עצות. הקשב לו. זה מקצועו ולשם כך שכרת אותו.
דיויד אוגילבי האגדי, כתב בספרו "מפרסם המכתיב לפרסומאי שלו מה לעשות משול לאדם שקנה כלב ומתעקש לנבוח במקומו" המשל תקף גם לגבי יחסי לקוח/עורך דין ו לקוח/יועצי תקשורת.
5. דאג שבתקשורת ייצג אותך יועץ התקשורת ובבית המשפט עורך הדין. ולא להפך.
6. הזכות להופיע בנאום לאומה אל מול מצלמות הטלויזיה ומיקרופוני הרדיו
שמורה לראשי ממשלה ולנשיאים בלבד. זהו "נשק יום הדין". אל תמהר להשתמש בו. הניסיון מלמד שכל מי שהשתמש בו, עד כה, יצא נפגע. החל מביבי,
המשך בשרון ובאולמרט וכלה בקצב X2.
7. אם בכל זאת החלטת להופיע בשידור לאומה. וודא שנאומך ענייני, מעניין,
משכנע, מבוסס על אמת צרופה ומגובה בראיות מוצקות.
אחרת כל העיתונאים והפרשנים ה"אורבים" לך באולפנים ובקיאים בחומר יעשו ממך חוכא ואיטלולא.
8. אף פעם אל תעמיד את עצמך במצב של "כל העולם נגדי" זה פשוט לא אמין.
9. אף פעם אל תצא נגד התקשורת. אתה צריך אותה לצדך ,לא נגדך.
10. זכור. למרות כל מה שנהוג לומר, גם השופטים הם בני אדם והם מושפעים מהתקשורת כמו כל אדם אחר ומי שחושב שהשופטים פוסקים אך ורק על פי הראיות המצויות לנגד עיניהם,
לא ראה שופטים מימיו.
11 .אם אתה יודע שאתה אשם, אל תשחק משחקים ,אל תבזבז כספים יקרים.
נסה למזער נזקים.
השתדל להגיע לעסקת הטיעון הטובה ביותר שאתה יכול להשיג ,לך הביתה
ושקע בשקט בתהום הנשייה. אתה ממילא כבר לא תעניין איש.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
פורסם ב-YNET ב-19.3.0
גבוה שבוקר אחד תתעורר ותראה את שמך מרוח בבוץ לאורך ולרוחב כותרות כל אמצעי התקשורת. לפתע פתאום כל עולמך יחשב להיחרב עליך. טבעי שתיבהל
ותיתפס לנקיטת צעדים פזיזים העלולים להיות לך לרועץ בהמשך הדרך.
כיוון שלא כל אנשי הציבור המוחשדים הם גם אשמים, אדרבה חלק לא קטן מהם נמצאים זכאים, ברצוני לנצל את אקטואליות הנושא כדי
להשיא מספר עצות חשובות לאנשי ציבור בצרות.
בראש ובראשונה חשוב לזכור שהזירה החשובה באמת , בה עליך לרכז את עיקר מאמציך היא זירת התקשורת. זירת הערכאות היא משנית ואף היא מושפעת ישירות מתוצאות התנהלותך בזירת התקשורת.
בזירה התקשורתית אתה נלחם על דעת הקהל ,בבית המשפט אתה נלחם על דעת השופטים. ברור מאליו, איזו זירה היא הקשה יותר.
הרשה לי להגיש לך ארגז כלים שישמש אותך בעת צרה וצוקה. (קיימת הסתברות של 50% שתזדקק לכך) גזור ושמור.
1. ברגע שנפלה עליך "הפצצה", אל תיכנע לבהלה. השתדל לשמור על קור רוח
ולערוך בקרת נזקים שקולה. רק אתה יודע אם אין אמת בסיפור. אם יש אמת, אתה כבר לא לבד, בסיפור. יש עוד מישהו או מישהם שיודעים.
2.אם אתה בטוח בחפותך שכור לך עו"ד אחד. אחד בלבד. אבל הטוב ביותר בתחומו. כזה ששמו הולך לפניו (כן, זה מרשים גם את השופטים) הוא יספיק כדי לחלץ אותך מהצרה. כשאתה שוכר לך סוללה של עורכי דין יקרים, אתה משדר מצוקה ומאותת לעולם כולו שאתה שקוע עמוק בצרות ושאתה נזקק לכל עזרה אפשרית, כדי לצאת בשן ועין.
3. שכרת לך עו"ד טוב? הקשב לעצותיו. אם הוא מציע לנקוט קו הגנה מסויים,
או עמדה משפטית מסויימת-ציית לו. אם הוא מציע לך לקבל עסקת טיעון,
קבל אותה. אחרי הכל אתה משלם כסף רב בעבור עצותיו החכמות.
4. שכור לך יועץ תקשורת מהשורה הראשונה, זכור! הזירה התקשורתית היא הזירה המכרעת.
כשיועץ התקשורת משיא לך עצות. הקשב לו. זה מקצועו ולשם כך שכרת אותו.
דיויד אוגילבי האגדי, כתב בספרו "מפרסם המכתיב לפרסומאי שלו מה לעשות משול לאדם שקנה כלב ומתעקש לנבוח במקומו" המשל תקף גם לגבי יחסי לקוח/עורך דין ו לקוח/יועצי תקשורת.
5. דאג שבתקשורת ייצג אותך יועץ התקשורת ובבית המשפט עורך הדין. ולא להפך.
6. הזכות להופיע בנאום לאומה אל מול מצלמות הטלויזיה ומיקרופוני הרדיו
שמורה לראשי ממשלה ולנשיאים בלבד. זהו "נשק יום הדין". אל תמהר להשתמש בו. הניסיון מלמד שכל מי שהשתמש בו, עד כה, יצא נפגע. החל מביבי,
המשך בשרון ובאולמרט וכלה בקצב X2.
7. אם בכל זאת החלטת להופיע בשידור לאומה. וודא שנאומך ענייני, מעניין,
משכנע, מבוסס על אמת צרופה ומגובה בראיות מוצקות.
אחרת כל העיתונאים והפרשנים ה"אורבים" לך באולפנים ובקיאים בחומר יעשו ממך חוכא ואיטלולא.
8. אף פעם אל תעמיד את עצמך במצב של "כל העולם נגדי" זה פשוט לא אמין.
9. אף פעם אל תצא נגד התקשורת. אתה צריך אותה לצדך ,לא נגדך.
10. זכור. למרות כל מה שנהוג לומר, גם השופטים הם בני אדם והם מושפעים מהתקשורת כמו כל אדם אחר ומי שחושב שהשופטים פוסקים אך ורק על פי הראיות המצויות לנגד עיניהם,
לא ראה שופטים מימיו.
11 .אם אתה יודע שאתה אשם, אל תשחק משחקים ,אל תבזבז כספים יקרים.
נסה למזער נזקים.
השתדל להגיע לעסקת הטיעון הטובה ביותר שאתה יכול להשיג ,לך הביתה
ושקע בשקט בתהום הנשייה. אתה ממילא כבר לא תעניין איש.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
פורסם ב-YNET ב-19.3.0
נכתב ע"י גינגי פרידמן , מנכ"ל ADMAN.
החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
http://www.adman.co.il
החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
http://www.adman.co.il